Inšpirácie a trendy 2023

Vstúpte s nami do sveta odvážnej farby plnej energie a silnej emócie – Viva Magenta, Pantone farba roka 2023. Bude táto farba prevládať aj v oblasti dizajnu značiek a obalov? Už teraz sa tešíme čo nám tento rok prinesie. Ale keďže všetko je ešte stále len vo hviezdach, berieme do rúk krištáľovú guľu a skúsime sa zabaviť predpokladaním trendov, ktoré budú v tomto roku v popredí dizajnu značiek a obalov.  Trúfate si aj vy predpovedať, čo bude v tejto oblasti prevládať? Podeľte sa s nami o váš názor.

Pantone farba roka 2023: Viva Magenta

"Netradičný odtieň pre netradičnú dobu: nová vízia" – to boli slová, ktorými spoločnosť Pantone predstavila svoju novú farbu pre rok 2023: PANTONE 18-1750 Viva Magenta. Táto vášnivá farba, zmes červenej a modrej, vibruje sviežou energiou. Viva Magenta je odvážna, pulzujúca farba, ktorá podporuje radostnú a optimistickú náladu a píše nový príbeh.

PANTONE 18-1750 Viva Magenta s jemným karmínovo červeným tónom predstavuje rovnováhu medzi teplým a chladným. Je to asertívna, ale nie agresívna farba, ktorá nedominuje tvrdo, ale uplatňuje prístup "päsť v zamatovej rukavici". Viva Magenta vyžarujúca dynamiku, je transformačným červeným tónom schopným inšpirovať dizajn a vytvárať pozitívnejšiu budúcnosť," píše Pantone o zvolenej farbe pre rok 2023.

Žiarivý červený tón stelesňuje čistú radosť, podporuje experimentovanie a sebavyjadrenie bez zdržanlivosti. Jeho cieľom je privítať kohokoľvek s rovnakým elánom k životu a s rebelským duchom.

Inšpirovaný Pantone farbou roka z portfólia dizajnových papierov spoločnosti Europapier Slovensko vyberáme:

 

Vzrušujúce trendy v oblasti brandingu a obalového dizajnu, ktoré očakávame, že budú v tomto roku prevládať

Nový rok a nové dizajny, nápady, inšpirácie a samozrejme trendy. Nič sa nemení zo dňa na deň, niečo je na ústupe a niečo na vzostupe. Tu je niekoľko tém, ktoré očakávame, že budú v blízkej budúcnosti na vzostupe: retro nostalgia, ilustrovaní maskoti & osobnosti značky, trblietavé tóny šperkov & holografické gradienty a žiarivo výrazné farby & kontrasty.

Retro nostalgia

Je iróniou, že tento trend nie je ničím novým a v skutočnosti nás vracia do minulosti, pretože značky opäť nachádzajú silu, ktorú nostalgia prináša. Výlet do minulosti je čoraz populárnejší a značky kombinujú retro typografiu a jemné vintage farebné palety so súčasnými, minimalistickými štýlmi.

Na zvýraznenie retro dizajnu odporúčame upcyclingové papiere CrushRemakeRefit, bavlnený papier Pur Coton, štruktúrový papier Twill alebo papiere s udržateľnými vlastnosťami ako má Esprit de NatureVia Felt, či konopný papier Mohawk Renewal Hemp alebo SH Recycling.

Ilustrovaní maskoti & osobnosti značky

Ilustrovaní maskoti a postavi charakterizujúce značku sú v súčasnej dobe veľmi trendy. často sa objavujú hravé ilustrácie, ktoré dodávajú inak trachu neľudskej značke osobnosť a charakter. Značky sa vždy snažia vytvoriť spojenie so spotrebiteľom, a to ešte viac v tejto rýchlej dobe. A aký je lepší spôsob, ako to urobiť a niečím, čo vám vyčarí úsmev na tvári? Personifikácia loga značky je vždy nezabudnuteľnejšia a hmatateľnejšia ako jednoduché logo, nakoľko ponúka spotrebiteľovi spôsob, ako sa spojiť a vybudovať si autentický vzťah so značkou alebo produktom.

V našej ponuke nájdete papiere s rôznym príbehom či myšlienkou, ktorá dokáže podporiť koncept značky. Príďte sa k nám poradiť. Pomôžeme vám vybrať ten správny papier, aby bol v synergií s koncptom firmy či produktu. 

Trblietavé tóny & holografické gradienty

Holografické a farebné gradienty sú už nejaký čas na vzostupe. Nájdeme ich na obaloch v akvarelových vzoroch alebo napríklad aj ako razbu fóliou detailov na typografických logách. Keď sa to urobí dobre, štýl môže vytvoriť sviežu, mladú atmosféru s nádychom elegancie. Lesklé, trblietavé či holografické efekty dosiahnete využitím razby fóliou alebo jednoducho využite samotný metalický charakter papiera ako má Glam či zrkadlový efekt v podobe Mirror Gold alebo Silver.

Žiarivo výrazné farby & kontrasty

Tento trend je o tom, ako upútať pozornosť na prvý pohľad. Značky, ktoré sa rozhodnú pre výrazné farby a kontrasty nie sú plaché, hanblivé ani ostýchavé. Odvážna typografia v kombinácii so silnými, abstraktnými vzormi v dúhe farieb, zladená tými najkontrastnejšími spôsobmi, je v súčasnosti cestou pre tých najodvážnejších. Porušenie každého pravidla, zladenie ružových odtieňov s červenými, či neónov s pastelmi, to nie je pre slabé povahy, ale pre ambicióznych a odvážnych.


V žiarivých farbách si môžete vybrať medzi papiermi Color STYLE RecyclingIQ Color IntensivePERGRAPHICA® Dark & Deep Shades, štruktúrovanými papiermi Gmund Heather, neónové papiere Fluoposter alebo siahnite po všetkých hladkých bielych papieroch (MunkenPERGRAPHICA® White DesignSappi RawArctic Volume, ...) a využite farebnú potlač.

Ešte nemáte náš vzorkovník dizajnových papierov? Zadarmo si ho môžete objednať priamo TU.

Mohlo by vás zaujať