RAŇAJKOVÉ DIZAJN MENU v Europapieri opäť naživo
Posledný májový piatok bol opäť zasvätený papieru, modernému dizajnu, kreatívnym nápadom a produktom. Po 2 rokoch nútenej osobnej odluky sa v Europapieri stretlo niekoľko desiatok kreatívcov, dizajnérov, grafikov a tlačiarov na živom pokračovaní jedinečného projektu RAŇAJKOVÉ DIZAJN MENU, ktoré spoločnosť Europapier organizuje už tradične v spolupráci s agentúrou Whatever Production. Hostitelia pripravili program plný lahôdok nie len pre jazýčky a žalúdky, ale aj pre dušu a ostatné zmysli v podobe kreatívnych nápadov a projektov stvárnených na papieri. Úspešný koncept podujatia pokračoval aj počas pandémie na online pôde, ale nie je nad osobné stretnutie a networking.
Úvodné slovo Maji Danišovej (Whatever Production) na tému „Paper is not dead“ predznamenal obsah celého podujatia. Bola ním výroba krásnych dizajnových kúskov z papiera, výroba dizajnových grafických predmetov, produktov, akou sú pozvánky, vizitky, oznámenia, kalendáre, plagáty. Maja Danišová predstavila úspešné kampane a projekty, v ktorých významnú úlohu hrali grafické a dizajnové papiere a ktorých propagácia sa odohrala aj na sociálnych sieťach, ako marketingovom fenoméne doby. Štafetu zaujímavých prezentácií prevzala na domácej pôde Zuzana Jakubíková, produktová špecialistka pre dizajnové papiere Europapier Slovensko, ktorá predstavila novinky v portfóliu kreatívnych papierov a trendy v grafickom spracovaní produktov packagingu. Okrem predaja sa Europapier zameriava aj na podporu zaujímavých projektov. Dôkazom je pokračovanie minuloročnej úspešnej súťaže „Najkrajšia obrazová publikácia na papieroch PERGRAPHICA®“, či spoluprácu s Milk studio na konferencii ByDesign. To všetko i napriek tomu, že papier zažíva neuveriteľnú dobu, stáva sa luxusným a súčasne nedostatkovým tovarom. Súčasťou bola aj prezentácia papierov z portfólia partnerských firiem MONDI zastúpenou Janou Žlebkovou s dizajnovou radou papierov PERGRAPHICA® a Arctic Papers, zastúpenou Janou Rakúsovou s portfóliom papierov Munken Design a Arctic Volume.
Prezentáciu ako „Kreatívne pristupovať k papieru“ v programe Raňajkového Dizajn Menu prevzala art direktorka reklamnej agentúry Kreatívna dvojica, Veronika Holásková. Vo svojom vystúpení ukázala vlastné kreatívne nápady a tvorbu pre klientov reklamnej agentúry. Predstavilasvoj tvorivý proces a ako vyberá tie najvhodnejšie materiály pre stvárnenie grafického dizajnu na finálny papierový produkt. Inšpiratívnu prezentáciu zameranú na výber materiálu a vznik kreatívneho nápadu vystriedala iná tvorivá inšpirácia. V podaní Zotlána Kanovitsa zo spoločnosti Kanovits Print Atelier sme sa dozvedeli ako vzniká krásny papierový produkt a zároveň ako ho dokážu kreatívni tlačiari pripraviť na správnu potlač, výsek, zušľachtenie. Ich cieľom je zhmotniť efekt do finálneho produktu, ktorý vidí v mysli dizajnér alebo návrhár. Pracovníci v Kanovits Print Ateliér z Dunajskej Stredy to dokážu vo vysokej kvalite, čoho dôkazom sú medzinárodné ocenenia na svetových výstavách, veľtrhoch a eventoch. Vo svojej prezentácii pod názvom Tlač a zušľachtenie papiera predstavili produkty ocenené Xerox Award v New Yorku – Best of the Best Print, alebo cenou Best of the Show za kalendár s kombináciou kreatívnej tlače, zušľachtenia a výseku. Špecialitou procesu potlače vo firme Kanovits Print Ateliér je okrem rôznych foriem zušľachtenia, 3D efektu a výseku, či potlač metalickými farbami aj potlač bielou farbouAk máte doma množstvo kníh a neviete čo s nimi, resp. ste si istý, že ich už nechcete viac čítať, môžete ich ponúknuť „Knihobotovi.“ Matúš Karafa COE spoločnosti Knihobot.sk, ktorá vstupuje na slovenský trh po úspešnom preniknutí na sesterský český trh predstavil koncept ako zmysluplne naložiť s knižným „dedičstvom“ alebo majetkom, ktorý máte doma.. Pozrite si knihobot.sk a svoju nadbytočnú knižnicu môžete posunúť ďalším čitateľom alebo zberateľom kníh.. Novinkou v dramaturgii Raňajkového Dizajn Menu je poskytnutie priestoru študentom a začínajúcim kreatívcom. Ako prvý odprezentoval svoju prácu študent VŠVU a ilustrátor David Pogran. Svoju ilustračnú tvorbu nám predstavil v štýle prezentácie Pecha Kucha 20x20, t.j. 20 slidov a na každý má prezentujúci 20 sekúnd. Vystúpenie vnieslo do celého konceptu mladú krv a bolo príjemným spestrením na záver.
Vďaka bohatej diskusii prítomných sa Raňajkové Dizajn Menu časovo natiahlo. Napriek tomu si účastníci vychutnali osobnú prítomnosť a možnosť diskutovať s odborníkmi i medzi sebou navzájom. Bohatý program, vymieňanie skúseností a kontaktov dotvára úmysel spoločnosti Europapier Slovensko, vytvoriť platformu na prezentáciu krásneho papiera a kreatívnej tvorby z neho.
Uverejnené PrintProgress 05/2022