RAŇAJKOVÉ DIZAJN MENU – nechajte sa INŠPIROVAŤ
Aj vám už chýbajú osobné stretnutia, sadnúť si na kávičku a porozprávať sa či už so svojou rodinou, priateľmi, kolegami či obchodnými partnermi? Verte, že aj nám. Súčasná situácia však nepraje spoločenským udalostiam a presúvame sa do online sveta aj my. Nebolo tomu inak ani v piatok 19.3.2021 na akcii Raňajkové online Dizajn Menu. Pozvanie prijali zaujímaví spíkri a účasť prekonala naše skromné očakávania, čomu sa nesmierne tešíme. Naše menu reflektovalo na súčasnú situáciu, sami hľadáme inšpiráciu a nové nástroje v komplikovanej pandemickej situácii. Priniesť prehľad aktuálnych trendov a inšpirácie komunite profesionálov kreatívneho segmentu bolo opäť našou ambíciou a výzvou. Ruka v ruke s nádejou, že tak pomôžeme nakopnúť aj nové projekty či úspešný biznis účastníkov. Prvých dvadsať registrovaných účastníkov sme potešili aj rozosielkou materiálov, takže počas online eventu mali o niečo silnejší zážitok.
Raňajkové Dizan Menu tak odštartovalo svoj už 8. ročník, čo napovedá že ide o formát, ktorý si našiel svoje stále publikum. Radi preto aj v tomto roku privítame kreatívnych ľudí - grafických dizajnérov, freelancerov, fotografov, blogerov, vydavateľov, tlačiarov, študentov a mnohých ďalších milovníkov dizajnu a papiera, či už osobne v budove Europapieru alebo v online verzii podľa aktuálnej situácie. Témou marcových raňajok bola INŠPIRÁCIA. Jednou z mnohých je aj farba roka podľa inštitútu PANTONE. V tomto roku sa ňou stali výnimočne farby dve. Ultimate Grey a Illuminating Yellow - spojenie týchto dvoch farieb v sebe nesie odkaz sily a nádeje a vyvoláva pozitívne emócie.
Raňajkové online Dizajn Menu tradične otvorila Maja Danišová (Whatever Production), ktorá už dlhé roky externe spolupracuje so spoločnosťou Europapier Slovensko. Vďaka jej bohatým skúsenostiam a prepojeniam so svetom dizajnu a reklamy odprezentovala účastníkom množstvo zaujímavých highlitov, ktoré vychádzali najmä zo spomínaných farieb PANTONE pre rok 2021, no nevynechala ani trendy z oblasti marketingu, PR, sociálnych sietí či fashion. V rovnakej téme, ale so zameraním na papier pokračovala aj Zuzana Jakubíková, produktová špecialistka pre dizajnové papiere spoločnosti Europapier Slovensko. Vedeli ste, že sortiment dizajnových papierov spoločnosti Europapier je ozaj široký a obsahuje papiere od bielych a farebných, cez štruktúrované, metalické až po transparentné a syntetické? Zuzana vybrala prierez papierov, ktoré korešpondujú práve s vyššie spomínanou sivou a žltou farbou. „Zhodou okolností práve táto farebná kombinácia – sivá a žltá - tvorí obal našej Dizajnovej kolekcie, ktorú sme na trh uviedli v minulom roku,“ uvádza Zuzana Jakubíková. Vo svojej prezentácii vyzdvihla napr. syntetické papiere Neobond s vysokou odolnosťou, upcyclingový papier Refit so všestranným využitím a haptickým zážitkom, transparentný papier Cromático, či jedinečný štruktúrovaný papier Gmund Urban, ktorý je ideálny pre prebaly kníh či packaging.
Marian Hains, riaditeľ vydavateľstva VELDAN, porozprával o nedávnej konferencii PrintProgress 2021, ktorá sa konala taktiež online. Aktuálne trendy v polygrafii tak účastníci mali z prvej ruky. Michal Slovák, grafický dizajnér nás presvedčil o tom, že aj nuda môže byť kreatívna a nakopnúť nás k novým nápadom. Podelil sa s nami o zdroje, kde hľadať nové inšpirácie, či ktoré farby môžu naštartovať kreatívne myslenie.
Poznáte Clubhouse? Viac o tejto novej sociálnej sieti, ktorá je fenoménom nielen v komunite dizajnérov, porozprával Peter Škrovan, vizuálny dizajnér v štúdiu GoBigname. Ak však hľadáte kreatívnych ľudí z dôvodu voľných pozícií vo vašej spoločnosti, jednoducho ich nájdete na PRETLAKU. Tento moderný job portál združuje ponuky pre dizajnérov, marketérov, developerov a kreatívcov, taktiež tam nájdete veľkú databázu freelancerov. Ako vznikla myšlienka založiť PRETLAK nám objasnil jeden z jeho zakladateľov Tomáš Nagy.
Biele tenisky sú ako plátno, ktoré umožňujú dizajnérom popustiť uzdu svojej fantázie a vytvoriť jedinečné umelecké dielo. A práve o tom sú kolekcie slovenskej značky Tikoki. Zaujímavým príbehom i dizajnom nás očarila Jarka Črepová, kreatívna riaditeľka. Porozprávala o výrobnom a kreatívnom procese výroby dizajnových tenisiek a prezradila viac detailov o spolupráci s jednotlivými dizajnérmi, ktorí na teniskách zanechávajú svoj rukopis. Nevynechala tému papiera a upresnila, že pri vizuálnej komunikácii značky zvolili SH Recycling z portfólia dizajnových papierov Europapieru pre jeho eko charakter. Taktiež v packagingu Tikoki zohráva papier dôležitú úlohu v definovaní DNA značky, či už sú to visačky, lookbook, hodvábny baliaci papier aj samotná krabica.
Veríme, že v tomto roku Vám ešte prinesieme mnohé zaujímavé témy a spíkrov v ďalšom termíne akcie Raňajkové Dizajn Menu. Dúfame, že sa na jeseň stretneme v Europapieri už osobne